M.Sc. Markus Rump
- Souka M, Rump M, Löffler M, Decker R. Enhancing Internal Branding Outcomes through Customer Experience Management: New Empirical Insights from the Automotive Industry. Marketing ZFP – Journal of Research and Management. 2023;Vol. 45(No. 2).
- Flaswinkel AM, Rump M, Decker R. My Brand, My Self(ie) Why Consumers Portray Themselves in Brand-Selfies. International Journal of Internet Marketing and Advertising. 2023;18(2-3):310-334.
- Flaswinkel AM, Bilstein N, Rump M, Souka M, Decker R. How Voice Assistants Affect Customer Experience in Online Shopping. transfer – Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. 2022;68(2):38-45.
- Flaswinkel AM, Rump M, Decker R. My Brand, My Self(ie): Examining Consumers’ Motivations to Post Brand-Selfies. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. Accepted.
- Rump M, Wild E. Beeinflussen die dispositionellen Merkmale Optimismus und Pessimismus den frühen Studienabbruch? . Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
- Rump M, Wild E, Esdar W. Do dispositional optimism and pessimism affect early dropout from higher education? A structural equation model with academic motivation as mediator. Presented at the 29th International Congress of Applied Psychology, Montreal.
- Rump M, Wild E. Studienmotivation in der Studieneingangsphase und zu Beginn des dritten Semesters. Gibt es Unterschiede zwischen Arbeiter- und Akademikerkindern? Presented at the 13. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, Speyer.
- Rump M, Esdar W, Wild E. Individual differences in the effects of academic motivation on higher educations students´ intention to drop out. European Journal of Higher Education. 2017;7(4):341-355.
- Esdar W, Rump M, Brocke PS. Heterogen in was? – Eine Analyse der Unterschiede studienbezogener Motivation zu Studienbeginn. Presented at the Gesellschaft für emprirische Bildungsforschung (GEBF), Berlin.
- Esdar W, Rump M, Wild E. Projekt HeLGA: Heterogenitätsorientierte Lehre – Gelingensbedingungen und Anforderungen. In: Hanft A, Bischoff F, Prang B, eds. Working Paper Studieneingangsphase. Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätsaspekt Lehre. Universität Oldenburg: KoBF; 2016: 16-18.
- Esdar W, Rump M, Brocke PS. Students diversity and academic success in higher education. Presented at the International Congress in Psychology, Yokohama, Japan.
- Esdar W, Rump M, Wild E. Students diversity and academic success in higher education. International Journal of Psychology. 2016;51(Suppl. 1):442.
- Rump M, Esdar W, Wild E. Wie starten Studierende ins Studium? Erste Ergebnisse aus dem Projekt HeLGA zur Abbruchneigung zu Studienbeginn. Presented at the Expertenworkshop Studieneingangsphase der Koordinierungsstelle der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre, Berlin.
Publikationsliste
Publikationsliste (CSV)
Publikationsliste (PDF) im "AMA"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "APA (6th ed.)"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Chicago"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Frontiers"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Harvard"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "IEEE"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "LNCS"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "MLA"-Zitierstil
Download
RDF/XML-Format
JSON-LD-Format
Turtle-Format
N3-Format
- Souka M, Rump M, Löffler M, Decker R. Enhancing Internal Branding Outcomes through Customer Experience Management: New Empirical Insights from the Automotive Industry. Marketing ZFP – Journal of Research and Management. 2023;Vol. 45(No. 2).
- Flaswinkel AM, Rump M, Decker R. My Brand, My Self(ie) Why Consumers Portray Themselves in Brand-Selfies. International Journal of Internet Marketing and Advertising. 2023;18(2-3):310-334.
- Flaswinkel AM, Bilstein N, Rump M, Souka M, Decker R. How Voice Assistants Affect Customer Experience in Online Shopping. transfer – Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. 2022;68(2):38-45.
- Flaswinkel AM, Rump M, Decker R. My Brand, My Self(ie): Examining Consumers’ Motivations to Post Brand-Selfies. In: Proceedings of the 50th European Marketing Academy (EMAC) Conference. Accepted.
- Rump M, Wild E. Beeinflussen die dispositionellen Merkmale Optimismus und Pessimismus den frühen Studienabbruch? . Presented at the 51. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Frankfurt.
- Rump M, Wild E, Esdar W. Do dispositional optimism and pessimism affect early dropout from higher education? A structural equation model with academic motivation as mediator. Presented at the 29th International Congress of Applied Psychology, Montreal.
- Rump M, Wild E. Studienmotivation in der Studieneingangsphase und zu Beginn des dritten Semesters. Gibt es Unterschiede zwischen Arbeiter- und Akademikerkindern? Presented at the 13. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, Speyer.
- Rump M, Esdar W, Wild E. Individual differences in the effects of academic motivation on higher educations students´ intention to drop out. European Journal of Higher Education. 2017;7(4):341-355.
- Esdar W, Rump M, Brocke PS. Heterogen in was? – Eine Analyse der Unterschiede studienbezogener Motivation zu Studienbeginn. Presented at the Gesellschaft für emprirische Bildungsforschung (GEBF), Berlin.
- Esdar W, Rump M, Wild E. Projekt HeLGA: Heterogenitätsorientierte Lehre – Gelingensbedingungen und Anforderungen. In: Hanft A, Bischoff F, Prang B, eds. Working Paper Studieneingangsphase. Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätsaspekt Lehre. Universität Oldenburg: KoBF; 2016: 16-18.
- Esdar W, Rump M, Brocke PS. Students diversity and academic success in higher education. Presented at the International Congress in Psychology, Yokohama, Japan.
- Esdar W, Rump M, Wild E. Students diversity and academic success in higher education. International Journal of Psychology. 2016;51(Suppl. 1):442.
- Rump M, Esdar W, Wild E. Wie starten Studierende ins Studium? Erste Ergebnisse aus dem Projekt HeLGA zur Abbruchneigung zu Studienbeginn. Presented at the Expertenworkshop Studieneingangsphase der Koordinierungsstelle der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre, Berlin.
Publikationsliste
Publikationsliste (CSV)
Publikationsliste (PDF) im "AMA"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "APA (6th ed.)"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Chicago"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Frontiers"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "Harvard"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "IEEE"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "LNCS"-Zitierstil
Publikationsliste (PDF) im "MLA"-Zitierstil
Download
RDF/XML-Format
JSON-LD-Format
Turtle-Format
N3-Format